IBILBIDE ZIENTIFIKOAK

Ibilbide zientifikoak’ Estella-Lizarran barrena, hiria ezagutzeko eta familian modu atsegin eta dibertigarrian ikasteko

Udalak, era parte-hartzailean, Lizarraldea BHIko irakasle eta irakasle ohiekin lankidetzan, ibilbide original bat prestatu du, ikasten den bitartean elkarrekin jarduteko aukera ematen duten elementuekin

Tubofonoak, telefono zoroak, erloju analematikoa… dira proiektuaren interesguneetako batzuk, eta bi urte baino gehiago eramaten da horretan lanean

Estella-Lizarrako Udalak, bi urtez baino gehiagoz lan egin duen proiektu baten ondoren, ‘Ibilbide zientifikoak’ jarri ditu abian. Ibilbide berri bat egin du hirian zehar, familientzat, eta, udalerria ezagutzearekin batera, modu atsegin eta dibertigarrian ikas daiteke zientziari buruz, ukituz, ikusiz eta, azken batean, gozatuz.

Udaleko Hezkuntza Arloa buru duen proiektua, eta zeinean, zeharka beste arlo batzuek parte hartu baitute, Lizarraldea BHIko irakasle eta irakasle ohien talde batek egindako lan neketsua gabe, ez zatekeen posible izanen. Gabriel Catalan, Toño Ros, Angel Marco, Fernando Martin eta Jose Goñi ilusioz beterik geratu dira parte hartzeko proiektu honetan. Proiektuaren elementuak –zeinekin eragin ahal baita – artisautzaz sortu dira hirian, Lamaison Tailerrak egin ditu kasu honetan. Elvira Roitegui artistak ere bere harea-alea jarri du bere sormenarekin.

Eta zer dira ibilbide horiek? Hainbat interesgune dituzte, besteak beste, Telefono zoro batzuk, jendeak elkarrekin komunikatzeko aukera izan dezan (Iturrieta auzoa), erloju analematiko bat (13 Arrosen plaza) edo soinu-hodi eta tubofonoak, Musika Eskolako sarreraren ondoan.

Ibilbide horietan sartzen dira, halaber, Los Llanosko eremua, Epaitegietakoa edo Hilobi Saindukoa, epostrazismoari eskainitako txokoak (txipi-txapak harriekin errekan), Pi zenbakia, Haizearen Txokoa, Teodolitoa, Meridianoa eta Estimazioak eta Denbora-pasak izeneko beste espazio bat. Guztira, hamar elementu.

Gainera, interesgune bakoitzean QR duen argibide-taula bat jarri da, informazio gehiago nahi dutenentzat.

Proiektu honek beste herri batzuetako familiak ere erakarri nahi ditu, hiriaz modu didaktiko eta monumentalenean goza dezaten. Eta hala jakinarazi zen atzo, Udalak ibilaldia egiteko antolatutako topaketa batean. Bertan parte hartu zuten proiektua posible egin duten irakasleek eta ikastetxeetako guraso elkarteen eta zuzendaritza-taldeen ordezkariek.

PROTAGONISTAK

Irakasleek elementu bakoitza zertan datzan azaldu zuten, bitxikeriak kontatuz, eta, seguru asko, hurbiltzen direnen arreta piztuko dute. Gainera, ez dute baztertzen etorkizunean elementu gehiagorekin zabaldu ahal izatea. Angel Marcok esan zuen “ordu asko” eman dizkiotela proiektu honi, eta “azkenean zailena izan dela genuen ideiak praktikan jartzea, behar ziren elementuak sortuz, eta hor Talleres Lamaisonek izugarrizko mesedea egin digu”.

Era berean, gaineratu zuen bere nahia dela “jendea gozatzea etortzea, familia guztia batera; ez dago umeentzat bakarrik egina, jende guztiarentzat egina dago. Ikusi dugunez, jarritako elementuekiko interesa duen jendea badago, eta espero dugu gaurtik aurrera jendeak hobeto jakingo duela zer den”.

Ibilbidea erloju analematikoan hasi zen, 13 Arrosen plazan. Gabriel Catalanek erlojuaren funtzionamendua azaldu zuen, eta, gainera, ikasleek beren adinaren arabera gehiago edo gutxiago sakondu ahal izateko sortu da.

Udalak espero du herritarrek errespetatu eta zaindu eginen dituztela instalatutako elementuak, ahalegin handia egin behar izan baitute horiek artisau-lanez eta metalez sortzeko, Talleres Lamaison enpresaren izenean Juan Ociok adierazi zuenez. “Ordu asko eman ditugu lanean, eta denbora luzez irautea espero dugu”.