NAFARROAKO NEKAZARITZAN BELAUNALDIEN ERRELEBOA SUSTATZEKO KANPAINA

EHNE NAFARROAk, Nafarroako Enplegu Zerbitzuak eta Hezkuntza Departamentuak kanpaina bat bultzatu dute nafarroako nekazaritzan belaunaldien erreleboa sustatzeko

Patxiku Irrisari EHNE-Nafarroako idazkari nagusiak, Eva Ontoria Nafarroako Enplegu Zerbitzuko (NSN) Enplegua eta enpresentzako zerbitzuak sustatzeko zerbitzuko zuzendariak eta Luis Calatayud Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuko Lanbide Heziketako, Digitalizazioko eta Hezkuntza Zerbitzuetako zuzendari nagusiak kanpaina bat aurkeztu dute Nafarroako lehen sektorean belaunaldien arteko erreleboa sustatzeko.

Bertan, bideo bat erakutsiko da (aurkezpen honetan eman da) DBHko 4. mailako eta LHko ikasleak dauden ikastetxeetan, nekazaritza- eta abeltzaintza-ingurunearekin lotutako ikasketen aukeraketa sustatzeko eta, horrela, landa-ingurunean jarraitutasuna ahalbidetzeko, bai lanean, bai gizartea berari dagokienez ere.

Nafarroako Enplegu Zerbitzuak (SNE) diruz lagundutako dokumental txiki honek lehen sektoreko zortzi profesionalen iritziak biltzen ditu. Horietan, beren eguneroko lana zein den eta lan hori zergatik aukeratu zuten azaltzen dute, elikadura-subiranotasunaren garrantzia azpimarratzeaz gain.

Lehen sektorearen beharretan eta beharrezko koordinazioan lan egin ondoren, eta landa-eremuko langileekin informazio-ekintzak egin ondoren, EHNE-Nafarroak helburu nagusitzat hartu du datorren ikasturtean nekazaritzaren etorkizunarekin lotutako jarduerak egitea, elikadura-subiranotasuna bezalako kontzeptuak landuz eta ikasle-ekimenen bidez belaunaldi-erreleboa bultzatuz, kasu honetan bezala.

Gure sindikatuak komunikazioan eta gizartean protagonismo berezirik ez duen lanbide bat ezagutarazi nahi du, nahiz eta funtsezkotzat jo – joan den pandemian sortutako terminoa – gizateriaren biziraupenerako funtsezko lanaz arduratzeagatik, hau da, elikaduraz.

Kanpaina bideo baten proiekziotik harago doa; izan ere, “baliabide horretatik abiatuta, Hezkuntza Sailarekin harremanetan jarri gara mezua zabaltzeko eta ikasgeletan lantzeko, unitate didaktiko bat balitz bezala. Hasiera batean, DBHko 4. mailako ikasleei zuzenduta dago, baina hemen bertan ere aurkezpen bat egin nahi dugu, Nekazaritza eta Basozaintzako Ikastetxe Integratuan, Azkoienen eta NUPen “, adierazi du Irisarrik.

Unitate didaktiko honen helburuak hauek lirateke: landa-lana duintzea eta lehen sektorea lanerako aukera erakargarri gisa baloratzea, Nafarroako nekazaritzan genero-berdintasuna sustatzea eta elikadura onaren inguruko kontzientzia politikoa hartzea.

Lan-metodologia esteka bat bidaltzean datza, posta elektroniko bidez, inprimaki bat deskargatzeko. Inprimaki horretan, ikastetxeak honako hauek zehaztu beharko ditu: izena, herria, pertsona eta harremanetarako telefonoa, posta elektronikoa, ikastaroa eta bideoa emango duten eskolak, bai eta ikusiko duten ikasleen kopurua ere. Inprimakia itzulitakoan, EHNE-Nafarroa harremanetan jarriko da zentro horiekin, sor daitezkeen zalantzak argitzeko.

Era berean, dosier txiki bat erantsiko da, eta bertan zehaztuta egongo dira jardueraren helburuak, Landa Garapeneko Departamentuak Nafarroako lehen sektorearen eta nekazaritza ekologikoaren errealitateari buruz emandako azken datuak, bai eta elikadura-subiranotasuna zertan datzan azaltzen duen deskribapen labur bat ere.

Horrekin batera, unitate didaktiko horren aurkibide bat banatuko da laguntza-material gisa, irakasle bakoitzak egokitzat jotzen duen moduan erabil dezan, baita interesgarritzat jotzen dituen datuak ere.

Azkenik, eta jarduera didaktikoagoa eta erakargarriagoa izan dadin ikasleentzat, erredakzio-lehiaketa bat egingo da. Lehiaketa horren gaia Lehen sektorearen garrantzia izango da. Egokientzat jotzen diren bi lanek, euskarazko eta gaztelaniazko bertsioetan, nekazaritza- eta abeltzaintza-instalazio bat bisitatuko dute.